söndag 22 april 2018

Som balsam för själen

Ett av de bästa veckosluten har tagit slut. Jag är lycklig i själen och gladtrött. Jag har varit nere i huvudstaden och njutit. Och det är alltid som att komma hem då jag kommer dit. Får ett lyckopirr i magen och blir varm i själen då tåget far från Böle och närmar sig Järnvägsstation. Känslan att stiga ur och gå ut på gatan där är svår att toppa! Det är som balsam för själen. Kan inte direkt påstå att det var en mors vila, för vila är det sista jag har haft tid med. Ändå blev jag alldeles på utomordentligt humör medan jag vistades där!
Och visst är det ändå inte lite häftigt, att i vuxen ålder ha fått lära känna så fina människor som en tycker så mycket om. Fast jag inte sett en del av dem på fyra (!) år så är det bara att plocka upp och fortsätta där vi sist slutade. 
Detta veckoslut toppades även av att Sibbo-frun kom in fre-lö och vi fick äta, skratta, dansa, skratta och prataprataprata. Och äta ännu lite mera gott. Detta lever jag länge på och hoppas innerligt att det inte räcker så länge till nästa gång!













Nu blir det nog till att krypa till kojs för att ens kunna lite börja sova i kapp det stora minuset på sömnens konto. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar