måndag 16 april 2018

Du ljuva tvättmaskin

Vi har varit utan tvättmaskin i drygt två veckor. Två veckor. Utan tvättmaskin. Med vårvädret, sanden, gruset, två barn (varv den på ett år skall äta själv). Hoho, har sprungit med ett par påsar smutskläder över till föräldrarna då det krisat till sig i klädlådorna. Men så där i längden var det ju inte riktigt hållbart.  Och jag grämde mig något förfärligt över tvättbergen som växte. Som antog oproportionerliga former och hotade välla ut ur badrummet. Det skulle ju ta tusen år att tvätta genom och torka allt. Men så i lördags anlände våra nya maskiner. Ja ni läste rätt, plural form på ordet maskin! Tvättmaskinens storlek ökade från 4kg till 8kg. Två maskiner med tvätt har rullat och jag ser en ände på tvättberget. Två maskiner! Alltså civilisationen är nog fantastiskt bra kan jag upplysa er om. Det rymdes ansenliga mängder tvätt i min nya fina tvättmaskin. Och jag har redan hunnit svära tyst inombords två gånger då jag kommit upp på vinden och tänkt att nää-ä nu har den stannat igen, det var inte fel på den gamla maskinen heller utan det måste vara något fel på uttaget, strömmen. Men nej se ni, nya maskinen snurrade på och gjorde sitt jobb. Den gick bara så tyst! Aaaah ljuvligheten. 


Smutsisarna mina. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar