fredag 16 mars 2018

När man inser hur trött man är egentligen

Av någon anledning (morgonsolen?!?) har våra barn väckt varandra 1,5-2h tidigare än vanligt på morgonen (vilket brukar vara min bästa sovtid!). Och toppat det med att sova 0,5-1h kortare än vanligt under dagen. Humöret och feelisen har varit på topp. Speciellt hos 2,5-åringen som annars är emot allt bara av princip just nu. 
Nå inget ont som inte för något gott med sig sägs det. Efter att ha somnat som klubbade sälar igår så sov kidsen en hel natt. Inte en enda gång var vi tvungna att gå upp efter att vi själva lagt oss. 7h ostörd sömn (förutom maken som snarkar och skrapar sig). Och jag är tröttare än någonsin då jag vaknar. Min kropp har fått slappna av på ett annat sätt och kanske fått släppa fram den enorma trötthet som finns inom en då man inte sovit en hel natt på över ett år. Pest eller kolera liksom. 




Mina finaste små bärtottar, Pindron och Tuusi-namnam. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar