torsdag 22 februari 2018

Åij, mamma jättesvetti hååji

Det sa min äldre dotter i morse då jag borstade håret och hon stod och tittade på. Svettig i håret? Njäää. Smutsigt hår som ett resultat av hemmaliv? Ja. Är så inne i en svacka med min kropp just nu. Håret hinner knappt torka efter duschen så ser det smutsigt ut. Hyn är fet och flottig och finnarna frodas. Fingrarna spricker sönder och blåsorna ploppar upp. Uff! Minns som i en dimma den tid då jag tvättade håret med 7-9 dagars mellanrum. Kanske vi åter kommer oss så långt någon dag?!?


Annars har vi tagit fram gåkärran åt lillasyster idag. Stackarn har det inte lätt, att lära sig gå med den genom en hinderbana. Ligger ju grejer överallt och ibland spelar mina nerver verkligen på utsidan. Fatta hur skarpa och dödliga vapen leksaker kan vara! Skulle vara ett lekrum att stänga in ungarna och grejerna i eller nåt, hehe. 


Vintern visar fina sidor. Alltså detta väder!!! Minns inte när vi senast skulle haft så mycket snö och så fina dagar! Synd att vi är förkylda och inte vågar gå ut. Förstår inte folk som ej är ut med sina ungar. Min hjärna skulle skrumpna ihop och bacillerna ta över hushållet. Så känns det idag, efter endast ett dygn inomhus heh. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar