torsdag 2 november 2017

En ljuvlig familjedag

Lill-skruttan blev 8 månader idag och det passade vi på att fira med en riktigt fin familjedag. (Vi hade till och med planerat förmiddagen fram till kl.13! eftersom vi är världssämst på att synka som familj i improviserade situationer och grejer). 
Efter frukosten stuvade vi in kids och stadsvagn i bilen och styrde kosan mot Härmä. Vi var endast halvtimme efter i vår gemensamma planering och 10 minuter efter i min egen planering. Efter 9 år har jag lärt mig att min tidsoptimist till make har absolut ingen verklighetsuppfattning vad gäller tid och klockan så det gäller att planera allting parallellt. 
Först på programmet stod simning och det var ju en absolut höjdpunkt för Tindra. Efteråt lät vi oss väl smaka av stående bord i samma anläggning. "Meer maate", sa en liten 2-åring och åt lax så det stod härliga till. Sen körde vi vidare till Seinäjoki och strövade runt på Tokmanni och KooKenkä. Efter kaffe/te och mellis var klockan nästan redan middagstid och det var dags att styra kosan hemåt. 
Lite bus hemma och vi hade två små som slocknade snabbt i sina sängar. Jag ber till gudarna att de skulle vara så utmattade att de skulle sova en hel natt var men gör mig inga förhoppningar. 










Eftersom vi hade en plan, en tidsram, ett uttänkt program och alla fick ha hållit sitt blodsocker på en relativt hög nivå hela dagen blev det till en riktigt ljuvlig familjedag. En mysig dag att lagra i sitt hjärta och minnas med glädje och värme. Familjen är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar