måndag 30 oktober 2017

Måndag morgon

Klockan är 8.05 och vi ligger alla fyra i sängen. Kan väl inte påstå att vi myser, för många fäktande armar och ben för det, men vi gör ett gott försök. Och vi gör det tillsammans. Det betyder semester. En hel vecka då vi får vakna upp tillsammans, eller stiga upp tillsammans. Tuvali och jag vaknar ju redan 7 och de övriga två då Tindra tar morgon. 
Som vanligt då maken har en extra stund ledig finns det tusen projekt som kallar, vet knappt var han skall börja. Så den där min önskan och dröm om familjetid går ganska snabbt i stöpet. Den som ändå bodde i en lägenhet och fick spendera ledig tid tillsammans...åtminstone fantiserar jag att de borde ha så mycket fler möjligheter att göra saker med familjen. Ni vet gå på promenad, leka, pyssla, vara ute, åka på små utflykter, ha pick-nick osv. 


Nåja, snart dags att avsluta detta slagpåse-vikariat och kravla sig ur sängen för att duka upp frukost. Under tiden drömmer jag vidare om den fantastiskt goda mat vi blev bjudna på i lördags. Jag rullade ihop vårrullar för första gången i mitt liv, så gott så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar