torsdag 10 augusti 2017

Vädret

Alltså detta väder motarbetar nog var och varannan människa. Varje dag är så grå och så trist. Det behöver nödvändigtvis inte regna precis varje dag men regnet hänger i luften. Blir inte folk och fä ledsna i ögat och får ett tungt vinterhalvår i år så får de aldrig! Själv längtar jag mig sjuk efter en resa till varmare breddgrader, men faktum är att med en 1-åring och en 2-åring är det ingen vits att fantisera om att ligga i solstolen vid poolen. Det får väl nog vänta ett par år skulle jag tro.
Tuvali och jag var till Vasa igår och träffade min kusin och hennes så gott som jämnåriga småkusin, jag passade på att börja fylla på julklapps- och födelsedagspresentsförrådet. Midsommar är ju long gone så det är lika bra att börja fundera på julen redan nu, hehe.
I dag har vi absolut inga planer och jag letar efter inspiration till att få städat, går dåligt. Har parkerat en framför Daniel Tiger och en ute i vagnen och snart skall jag ta fram mitt handarbete och fästa lite trådar i stället. Håller på med en så härrans fin tunika åt Tindra till 2-årsdagen så hoho.
Det kliar pyttelite i mina jobbfingrar också. Det gör det alltid om hösten för mig. Försöker peppa mig själv med att jag nog hinner jobba sen, det är så kort tid man är hem med barnen. I bland går det bättre och i bland går det sämre. Men att få sova tills dessa två vaknar varje morgon och inte vara tvungna att vakna av väckarklockan och stressa med frukost och påklädning och skjutsning till dagis är ju ändå ganska så skönt! Det är bara det att det är så långa 10 timmar tills far i huset kommer hem sen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar