torsdag 3 augusti 2017

Dagarna flyger iväg

Och det finns hela tiden något att göra eller någon att passa upp. Tindra är så vild och galen om dagarna så hoho. I bland får jag inte ens hängd en tvättmaskin för den lilla marodören. Så snabb och så döv och så ovillig att lyssna. Det är en prövning att få kokat mat samtidigt som hon gallskriker i örat eller drar ner bordsduken, sittern och Tuvali från bordet. Ens sanna nerver och tålamod prövas verkligen! Samtidigt som hon har behov av så mycket famntid och närhet, är så ljuvlig och kramgo. Vissa dagar kunde jag återgå till jobbet helst igår och vissa dagar kunde jag tänka mig att vara hem 1,5 år till, minst. En blir ju lite lätt sinnesrubbad med mindre.
Tuvali har över en natt förvandlats till en duracellkanin. Benen går i ett och det skulle behöva vara underhållning eller hända något hela tiden. Hon har så svårt att komma till ro och amma nu just eftersom hon hela tiden måste hålla koll på storasyster som flänger kring världen. Vilket leder till att hon småknorrar och snuttäter stup i kvarten. Så störande! Jag tänker mig att det är en fas, hehe. 


Själv känner jag knappt igen mig själv. Svettas runt i skitiga kläder, oplockade ögonbryn och håriga ben om dagarna.  Njuter av att få stänga in mig på toan och skura WC:n eftersom jag får några sekunder lugn och ro. Sen när har jag njutit av att städa?!?? Håhå, hoppas verkligen hösten blir en nystart för mor i huset!

1 kommentar: