tisdag 6 juni 2017

En blä dag helt enkelt!

Vissa dagar känns det där beslutet att inte ha choklad och annat sött hemma väldigt dåligt. I dag var en sån dag! 
Började med att jag spräckte displayen på min telefon så nu ramlar det glasbitar ur den och skärmen blir bara gulare och gulare. Skulle verkligen inte behöva den extra utgiften just nu! Var och tog blodprov till hvc, nå det var faktiskt inte så farligt. Sen till tandläkaren och jag tycker inte om att besöka dom. Idag kastades jag tillbaka till barndomen, har ju gått i Vörå med alla tandställningar och av praktiska skäl under högstadiet och gymnasiet, men före det var det Oravais som gällde. Stolen var ny men rummet lika (varför är tandläkarstolen i läder annars?!? Svettas kopiösa mängder juh!). Sen  efter en evighets lång väntan var jag ännu och visade upp mina ruttnande fingrar. Det var ju tröstlöst i sig. Känner inte speciellt stor tilltro till att något skall lösa sig på den fronten just nu. 
I ilskan och frustrationen bakade jag en rabarberpaj då jag kom hem. Snart är halva slut. Skyller på dagens alla motgångar!

 
Hann (nåja..) inte gympa något idag. Men jag har tränat rumpan eftersom jag varit tvungen att springa upp för trappan hela kvällen. 
Morgondagen hoppas jag verkligen inte fortsätter i samma usla stil! Önskar mig sol ute, inne och i sinne tack. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar