fredag 30 juni 2017

Årets systerresa

Den gick otippat nog ner till hufvudstaden. Vi hade ju ett litet bihang i år och av nån anledning tyckte jag vi skulle ta bilen. Tror det var sista gången, tog en halv evighet att köra ner och upp med alla mat- och bajspauser. Men väl framme checkade vi in på Hotel Grand Marina på Skatudden. Sen började den, mors vila. Vi traskade på stan, åt på hotellet, njöt av frukost, besökte gamla saluhallen, satt ute på Skatudden och njöt i lä, lunchade på Löyly, shoppade på rea, gymmade (!), bastade, åt ute, hade fruktansvärd värk pga foglossningen, åt frukost igen, åt glass från Helsingin jäätelötehdas i mina gamla hoods och njöt i solen, lunchade på Haiku och sen började den långa vägen hem. 
Nu är vardagen här igen och jag längtar redan till nästa sommar, vår fjärde resa tillsammans och min första (!) utan bihang på in- eller utsidan. Ah så jag skall sova och promenera utan besvär nästa år. Och dricka riktigt god skumpa!

 
  
 
 
 
 
Tuvali är redan mer belevad än Tindra och har åkt både buss och spårvagn. Nuförtiden var det ju superenkelt att röra sig i staden eftersom alla bussar och spårvagnar hade plattformen, inget krångel med vagnen och trappor och inte lika begränsande som då jag bodde där och det fanns vissa avgångar utmärkta med stjärna i tidtabellen, de var då "handikappvänliga". Mycket smidigare nu!

 
Blev mycket lite shoppat för mig i år eftersom våra sommarresor inte skall handla om det utan om att njuta och uppleva stället vi befinner oss på. Det går bättre för en av systrarna och sämre för en... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar