torsdag 11 maj 2017

Kravlösa morgnar

Aah, för en morgontrött människa är detta med att vara mammaledig med kravlösa morgnar hemskt behagligt för själen. Speciellt då den äldre behagar sova till 8 eller som idag väcka mig först halv 9. Då gör det inget att den yngre varit vaken 3, 4 och tog morgon halv 6. Humöret är bättre för alla tre och sen får vi mysa med frukost i lugn och ro. 

 
En har ro att leka medan jag ställer i ordning frukosten. Mycket behagligare än då hon står och skriker och drar mig i benet. Att hon dessutom äter sitt bröd själv gör att jag samtidigt kan äta min egen frukost, och dricka ur favoritmuggen. 

 
 

Vi kommer oss sällan iväg nånstans före 10.30. Det räcker så länge före alla är ombytta, tvättade, matade och klädda. Och så sker det oftast nån olycka och vi får börja om med proceduren för lillasyster. Som tur är har vi inte speciellt ofta bråttom nånstans heller. Förmiddagarna spenderas oftast längs vägen eller ute på gården. Så dessa morgnar gör att jag kunde stanna hemma flera år och njuta av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar