tisdag 18 april 2017

En flätkurs

Förra veckans onsdag styrde jag och syster yster bilarna mot förvaltningshuset för att delta i en flätkurs. Jag älskar flätor och tycker de är så snygga och fina, och söta på små tjejer. Både till vardags och till fest passar de. Jag gillar både stora, slarviga, raka, sneda och propra. Det är bara så himla svårt att få till det på sig själv. Fick nu delvis svaret på varför i onsdags, förarbetet. På morgonen då jag skall till jobbet och har lite tid, eller skall vara hemma och har två gapande ungar runt mig och är stressad är det inte riktigt läge för att börja volymkreppa och topp-locka, saltspreja, hårpudra och kamspreja och sen först börja fläta. Och i värsta fall (typ 9 av 10) vara tvungen att ta upp och fläta om ett par gånger. Visst om man skall på fest och har planerat in en viss tid för fixning, men annars tyvärr...Nå fint tycker jag det fortfarande är, jag lärde mig två nya flättekniker som jag övade på och så fick vi naturligtvis med oss massa inspiration hem. 

 
 
 

2 kommentarer: