tisdag 7 februari 2017

Vad säger Tindra om att bli storasyster då?

Den frågan har jag fått många gånger under graviditeten. Speciellt nu då det börjar närma sig. Jag blir alltid lika ställd. Liksom vad då säger?!? Ungen är 1 år och 4 månader. Hennes ordförråd består av mämmä, bäbbä, off-voff, bää och offa. Resten av sakerna i världen går under åhå, itee, dää, brrrr och BA i en salig röra. Så mitt svar är: hon säger absolut ingenting om att bli storasyster!

Jag däremot säger ofta att mamma och babyn måste äta, vila osv, att hon måste vara försiktig i min famn för mamma har en baby i magen, man får inte klättra på mammas mage/famn och man får inte sitta på babyn alltså "kulan". Sen har hon fått en docka i julklapp av Fammo och faffa och mina gamla dockor går också alla under benämningen "Tindras baby" eller "baby-dockan" och då försöker jag förklara åt henne att hon måste vara jätteförsiktig med dem, bara paja, pussa, säga aahaa och vyssa i famnen. Ibland går det bättre, ibland går det sämre med behandlingen av dockorna. Inte vet jag vad hon förstår och inte förstår. Vi får väl ta det som det kommer sen då vi kommer hem från bb. Säkert kommer någon form av reaktion skulle jag tro. Men hon säger ändå ingenting om att bli storasyster!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar