måndag 16 januari 2017

Vörå-tavlan

Jag hade länge tänkt investera i en Helsingfors-tavla för jag tyckte de var så sjukt snygga. Men har inte riktigt kommit mig för eftersom det där priset höll mig tillbaks lite... 
Så kom mitt i allt en Vörå-version, blev sugen på den också men störde mig på att de hade finska namnet först fast vi pratar till största delen svenska här. Så passligt till en julmarknad kom en specialutgåva, men svenska namnet först och då kunde jag inte hålla mig längre. Skickade ut en lakej att inhandla en åt mig. Nu efter att julen åkte ut och jag har fått ändrings-feelis deluxe här i huset kom den sig således äntligen upp på väggen. Samtidigt som ett större tavel-projekt har inletts. Tyckte det började bli dags att sätta upp något på väggarna nu efter snart 1,5 år i huset...



Jag tycker den är så stilren och fin! Ångrar redan att jag inte tog den större varianten, men snålheten bedrog visheten även denna gång. Den här var ganska så yttepytteliten då den kom sig upp på väggen. Att en aldrig lär sig att följa magkänslan...Men oberoende storlek så är den jättefin tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar