tisdag 31 januari 2017

Ork och inspiration

Vartefter mammaledigheten lider så återkommer också lite av orken och med den inspirationen till att handarbeta. Det fick ge vika i höstas då jag var dödstrött. Men nu, nu har jag många projekt i tankarna igen!

Har länge tänkt sticka en Marygenser åt mig själv men inte kunnat besluta vilket garn jag skall använda. Har ju stickat en tröja av Drops Merino åt mig för nåt år sen, men efter att ha  bärt den en dag har jag eksem i armvecken av allt pick å kli. Nu föll i alla fall valet på Drops Air för att det är så lätt och mjukt. Hoppas det blir luftigt också för att undvika kliet. Det känns i alla fall alldeles ljuvligt att sticka av! Men inget du drar upp, nystar om och använder på nyt sen så hoppas verkligen att storleken passar också. Alltid lite nervöst med den då en är lite oproportionerlig och dessutom aldrig följer rekommendationerna med garn och stickor...

 
Men alltså färgerna, så sjukt fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar