onsdag 11 januari 2017

Mörkt

Vilken mörk dag det varit idag hörni! Knappt så det blev ljust mitt på dagen ens. Stormat och regnat har det också gjort. Vi har myst inne och vilat middag. Hade en hel del på listan vad jag skulle göra idag, har åstadkommit att tvätta två maskiner med tvätt, betala räkningar samt att ringa skatteverket och prata med en verkligt sur dam.

Nu har julen åkt ut här i stugan och jag har en sådan lust att göra om, rensa ut skräp och saker vi inte använder, möblera om och sortera om i skåp och lådor, spika upp kanske någon tavla på väggen och boa till det lite här. Men den där orken vill inte riktigt samarbeta. Har kommit mig så långt att jag plocka in lite babykläder i storlek 50 och 56 i en byrålåda och that´s it. Kanske en annan dag i ett annat tillstånd. Borde åtminstone få övertalat maken att bära in en liten säng något kväll så jag får tvättat upp den och bäddat i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar