fredag 20 januari 2017

Mammaledig!

Första dagen på mammaledigheten idag. 20 januari 2017 låg ju så långt i framtiden, ännu i december och kring jul/nyår var det ju en hel månad dit. Nå nu är dagen kommen. Jag fällde tårar och kände mig rörd i går. I dag har vi inlett starkt med sovmorgon, mys här hemma och nu skall jag ringa lite telefonsamtal, vila, sticka och se serier medan yrvädret tar en tupplur. Kan ju inte klaga på första dagen direkt. Får ju hoppas att kommande månad går lika snabbt för 24 februari 2017 (i värsta fall mars 2017) känns ju evighetslångt borta just nu. Är dock uppbokad varje veckoslut så jag har något att se framemot in i veckorna. 

 


                           
Har äntligen tagit tag i svärmors bolero igen. Fick aldrig mönstret att stämma då jag började på den och blev bara irriterad. Men nu då jag inte hade något material hemma till nytt projekt och inte haft möjlighet att ta mig till garnboden så tänkte jag ta mig tusan det kan inte vara så svårt, det måste finnas en logik i det så att jag ser vartefter jag stickar. Och se den som hava tålamod och envishet vinner. Nu är jag på gång med andra nystanet redan. Hamnar dock att riv upp nerifrån sen för att få bort all felstickning. Men eftersom den bara stickas i en enda "lång bit" är det ju att skarva lite i andra ändan då i stället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar