måndag 2 januari 2017

Årets hemgjorda klapp

Varje jul är det en stor spänning att öppna klappar från svärföräldrarna. Det döljer sig så gott som alltid något hemgjort i någon av dem. Nu är det dessutom ännu mer spännande eftersom de ofta knyckt hem något de hittat i våra uthus och gjort något alldeles fantastiskt av det. En kan ju vara aningen avundsjuk på uppfinningsförmågan!
I år fick jag tillbaks min mormors gamla rågbrödsform, i ny tappning. Jag tror deras tanke var att den skulle hänga i badrummet för handdukar. Men jag tyckte den var alldeles för fin för det så det får hänga i hemmets hjärta, köket, där den syns. Och tills vidare bära något av det finaste porslinet jag annars har undangömt i skåpet.




Om ni klickar in er HÄR ser ni en annan fantastisk klapp jag fått. Tillverkad av en dynggrep som smusslats härifrån. Har dock inte använt det ännu eftersom de senaste två åren har gått åt till att vara gravid eller att amma. Men kanske sommaren 2018...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar