måndag 2 januari 2017

2017

TÄNK, att det är 2017 redan! Känns som om jag lever kvar på 2015. Det var ett sådant omvälvande och lyckligt år för oss med att äntligen lyckas bli gravida, renoveringen, flytten och dottern så jag tror jag lämnade i det lyckoruset. 2016 susade förbi med många känslostormar (mest goda sådana!) och nu är vi redan inne på 2017. Hur galet som helst!

Min vana trogen har jag inte avgett några nyårslöften. Jag börjar aldrig motionera mer i januari, jag börjar aldrig äta hälsosammare i januari, jag börjar aldrig ändra mig bara för att det blir ett nytt år och januari månad. Så det är hel onödigt! Jag ser dock framemot 2017 med skräckblandad förtjusning, det kommer att bli ett helt nytt kapitel i våra liv, igen. Och jag skall vara ledig, hela året. Jag som har lite svårt för sådant tycker att det kändes väldigt svårt att bli beviljad mamma- och föräldraledighet ett helt år. Det kändes helt annorlunda förra gången för då var det ju "bara höstterminen" och sen "bara vårterminen" och så skulle jag ju börja jobba igen. Nu känns det mycket längre, liksom hela 2017 skall jag zooma på här hemma bland blöjor, drägel, spyor och barnmat. Hoho få se hur det går och hur nerverna håller.


Några små förhoppningar och önskningar har jag väl ändå för året. Både större och mindre:
  • Jag hoppas verkligen att sista tiden av graviditeten löper smärtfritt och problemfritt och att förlossningen går snabbt, enkel och utan komplikationer. Jag har sådant obehag inför den så jag önskar den inte blir så besvärlig!
  • Jag hoppas att vårt barn är friskt och mår bra då det anländer till jordelivet, och naturligtvis är lika lättskött som storasyster!
  • Jag önskar vi kunde hitta mer familjetid tillsammans. Kvalitetstid, närhet och kärlek.
  • Jag önskar verkligen att alla i båda våra familjer skall få vara friska och må bra! 2016 var ett sådant kaki-år!
  • Jag önskar hitta tid och energi att hinna handarbeta eftersom det blivit väldigt lite av det under hösten och jag har saknat det.
  • Jag hoppas hitta tid för att blogga mer, både intressant och vardagligt för det har också lidit under hösten (2016 var det fattigaste inläggs-året sedan jag började i februari 2010!)
  • Jag önskar och hoppas hitta mer tid för mina vänner, det kan väl inte vara så svårt att få in en kaffe eller ett glas vin!
  • Jag hoppas vi slipper i väg på en resa tillsammans.
  • Jag önskar jag hittar tid och energi att ta hand om mig själv för att orka i vardagen, stärka min kropp efter två täta graviditeter och för att börja må bra!
Så vad jag borde satsa på är liksom att få in fler timmar per dygn och fler dagar per vecka för att hinna med allt jag vill hinna med. För att vara glad, må bra samt vara en bra fru, mamma och vän. Superenkelt eller hur?!?? Någon som har en bra ekvation eller lösning till det?

Snart blir vi 5! och jag hittade inte en enda blid av mig själv att ladda upp hit. Borde bli bättre på att ta selfies!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar