onsdag 16 november 2016

Blandade onsdagtankar

Vi fick njuta av lite vitt några dagar. Nu verkar det tyvärr som att det töar bort. Inte kul. Avskyr kladdigt och slaskigt väder. Så jobbigt att röra sig i och att ha hund, barn och bil i. Hoppas det blir ordentliga minusar snart igen!

Har just betalt bort en hög räkningar. Finns inget mer tillfredsställande i vardagen än att betala bort hela högen då lönen kommer, och som bonus se att det lämnar lite att leva av också tills makens lön kommer.

I dag skall vi till VCS igen. De skall ta nya blodprov av Tindra. Hon har något i sin blodbild som inte är som det skall och nu följs det upp en gång i veckan. På lokala HVC vill de inte picka så där små eftersom de har så lite erfarenhet av det så det blir till att göra sig en extra stadsresa varje vecka. Måttligt kul.

Tindras hud är ännu helt bra. Trots att vi slutade med både antibiotika och kortison för en vecka sedan (jaja, vi följde inte råden och smorde i 14 dagar. Jag tyckte det var onödigt!). Pikulite har hon kliat ena vristen men inget farligt. Både armar och lår är mjuka och vi smörjer henne nu bara med bassalva morgon och kväll. Samt badar henne i vanligt vatten varje dag. Hoppas hoppas det håller i sig! Till min stora sorg har vi ändå sagt upp babysim och det svider i mitt sim- och mammahjärta! Men kanske vi kan ta nya tag nästa höst och börja på syskonsim i stället...?

Jag skulle behöva köpa mig ett par vinterbyxor i karamodell. Det var mycket smidigare att vara höggravid under sommaren och hösten än det är att vara under vintern. Hamnar till min förtret att köpa en del  nya ytterkläder. Jag har hittills använt makens mjukisar som utebyxor, men det var lite kallt om rumpan där vid -10. Snart går inga jackor fast längre heller. Bläh!

Försöker få maken att börja lägga upp julbelysning. Har inte röjt någon framgång än. Vi har så sjukt mycket program och kalasande den kommande månaden så vi kommer inte att hinna vara hem och njuta något. Det stressar mig att vi inte har ett enda ledigt veckoslut. Liksom när skall vi hinna med allt??! Försöker yrka på att vi måste börja njuta och fixa redan nu. Går dåligt. Men jag skall inte ge upp.

Det är galavecka i bloggvärlden och jag är inte alls insatt i något. Visst, jag både nominerade och röstade men sen tog det slut. I fjol ville jag så gärna gå. Men så hamnade vi in på sjukhuset med RS-virus och jag lovade mig själv att nästa år skall jag minsann gå. Men nu hade jag redan en resa bokad inkommande veckoslut och därav uteblev också engagemanget. Hoppas dock att de som åker får en trevlig kväll!

Just nu saknar jag att inte dricka kaffe längre. Kaffe är så gott. Mysigt. Varmt. Saknar kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar