tisdag 22 november 2016

En liten syster-tripp

Eftersom det tydligen är omöjligt att få tag i tågbiljetter hädanefter satte sig två trötta mammor i bilen på fredagen efter jobbet och styrde kosan mot hufvudstaden. Det var för jävligt väder att köra ner i, vi hade en hel del asia på vägen med blodsocker som skulle pickas och saker som ständigt kom ner från ovan. Men vi kom oss helskinnade fram till sist. Vi hade inga som helst planer annat än att ta det lugnt, njuta, gå på stan och njuta lite till. Ganska bra plan för trötta småbarnsföräldrar om ni frågar mig!
Men så slog ju min foglossning till med dunder och brak. Jag hade helt förträngt sen förra graviditeten hur urbota jobbig den är och hur ont det gör. Jag växelvis vaggade och smög fram längs gatorna på lördag med fick nog ge mig till sist och parkera mig på stolar, bänkar och caféer. Åkte till och med en nostalgirunda med spårvagnen för att få vilat lite. Så någon storslagen shopping blev det inte för mig, men det var jag å andra sidan inte ute efter heller. Huvudsaken var ju att vi fick både luncha och äta gott på kvällen sen.
På söndagen hängde jag med min fina vän, åt våfflor och snackade ikapp livet. Sen var det bara att sätta sig i bilen igen och sträckköra hem till de saknade och älskade.





Det är så skönt att få ett litet avbrott i vardagen ibland. Få känna sig som sig själv en kort stund. Slappna av och inte fundera på så mycket. Koppla bort och tanka energi. Så värdefullt och så uppskattat! Och tänk vilken skön känsla att man redan efter två dagar håller på längtar ihjäl sig efter de som väntar där hemma. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar