torsdag 15 september 2016

Måste välja vad en gör

När du har en liten typ på snart 1 år i huset kan du inte syssla med vad som helst medan hen är vaken. Ibland har jag faktiskt lite tråkigt här hemma eftersom det inte går att göra så mycket då vissa är med och stjälper. Och jag lovar, de är som små bläckfiskar som kan töja ut sig minst 20cm åt alla håll för att nå precis överallt och dit de vill. Hon vill ju fortfarande helst leka själv, inte att man skall blanda sig i eller Gud förbjude ta upp henne i famnen för att mysa, läsa eller sjunga. Då blir vi osams ganska kvickt. Så ibland måste jag stärka mig med lite choko och gott i glaset för att överleva en dag.



Stor koncentration krävs och så härrans roligt är det då jag får tag i mammas saker. Det går inte alls att mamma smyger med någonting då jag är vaken. Jag lägger märke till allt och vill hjälpa med allt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar