onsdag 18 maj 2016

Sovmorgon till kl.7

Det fick jag i går. Ända till kl.7 fick jag sova. Annars har det varit väckning kl.5.50 i över en veckas tid. Allt vänjer en sig med. Att stiga upp kl.7 har aldrig setts som sovmorgon för mig tidigare. Men nu har ju halva dagen gått där kring 11 då vi hunnit äta två grötportioner, gjort morgontoaletterna, lekt, stickat, tvättat kläder, varit på promenad, gympat och börjat fundera på mellanmål. För något år sedan hade min dag knappt börjat kl.11. Tänk så livet ändrar!
Men att börja varje dag kring 6 gör det också så mycket lättare att ta en tupplur på dagen. Tidigare har jag haft så svårt med det, har inte fått tag i sömnen sen då jag gått och lagt mig till natten. Kan ju inte direkt säga att det är svårt nu heller. Och sen damen flyttade i eget rum kan jag ligga och läsa en stund igen före jag sluter mina ögon. Hade glömt hur mycket jag tycker om att läsa böcker. Borde bara hitta någon riktigt bra bokserie att dyka ner i. Sista jag läste var Katerina Janouch serie om barnmorskan Cecilia Lund.


Den här damen har blivit av med allt sitt babyhår idag. Skulle bara klippa bort de 4 tovorna som aldrig går att reda ut. Nå, det såg ju helt tassigt ut. Så det blev till att klippa lite här, lite där och sen lite överallt och så tog jag bara bort alla långa tester som hängde. Så nu är det fritt fram för barnhåret att växa! Kan dock hända att faster nog hamnar att jämna upp det lite längre fram i livet, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar