torsdag 28 april 2016

Min första Marygenser


Så kom turen till mig då. Att sticka min första Marygenser, Snölöven. De som är i ropet nu. Så fina, så enkla. Bara tre maskor av varje färg i mönstret så det hinner aldrig börja dra och ha sig.

Tänkte mig en ljuvlig blå som skulle matcha Tindras ögon perfekt. En 1-årspresent. Sällan går det ju som på Strömsö då jag stickar något, så fast jag följde maskantalet till minsta storleken (1 år) så blev bredden enligt tredje storleken, alltså 3-års modellen. Bara att fortsätta och göra längden till den då också. Blir väl att sätta undan den i skåpet nu och lägga upp maskorna till en ny, hehe. 


Den är stickad med stickor nr.4 och i Drops CottonMerino, samma garn som jag stickade romperna i så ni kan förstå att den är alldeles ljuvligt mjuk! Tyvärr ganska stor skillnad på tjockleken på det vita och det blå garnet så det vita blev lite "håligt" med fyrans stickor. Fast det blev bättre efter pressningen. 
Men ni ser, vi har som en bit kvar om vi säger som så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar