tisdag 26 april 2016

I den bruna påsen...

...där ligger det och gottar sig. Evighetsprojektet. Som jag ivrigt började på då jag fick ett sådant fint mönster på virkade rutor som ser ut som prästkragar, och tänkte nu skall jag virka upp allt restgarn och göra en filt. Olika färger, huller om buller. Sen blev det väldigt mycket blommor och mitt öga blev lite trött av att se på det så jag tänkte fylla ut med vanliga vita mormorsrutor. Men någon gång längs vägen klarade mitt öga inte av att se på alla olika färger och osymmetriska mönster jag fick av dem. Det gick ju helt enkelt inte att få till det. Så det åkte i påsen och långt ner i korgen. Nu som då, då jag är riktigt utan att göra, så kommer det fram igen. Har kommit mig så långt som till att fästa alla trådar. Men har fortfarande för lite rutor. Och vet inte hur jag skall lösa mönsterfrågan. Idag åkte den fram igen. Nu sitter jag här och stirrar ner i den och väntar ivrigt på inspiration...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar