onsdag 10 februari 2016

6 år och 62 år

I dag fyller min far och Tindras morfar 62 år. Hipp hipp hurra!
 
Min blogg fyller också 6 år idag. Helt otroligt, 6 år är ju en ganska lång tid. Sen då jag tänker på vad som har hänt under dessa 6 år kan jag konstatera att livet ändrats ganska mycket och att jag själv samt bloggen utvecklats ganska mycket också. Allt till det bättre förstås, hehe.
 
Då jag började blogga bodde jag i Helsingfors och startade väl upp bloggen för att mamma och syster skulle få läsa och se vad jag hade för mig. Hur saker och ting var och fungerade där. Det var mer ett dagboksstuk över det hela. Skrev ganska rakt från hjärtat och kan än i dag rodna över hur jag uttryckt mig i skrift. Men sådan var jag då. Jag hade väl mellan 4 och 7 läsare per inlägg.
Sen blev det en ventilation över allt jobbigt, en dokumentation av vardagen och livet för att så småningom övergå till att ha en hel del handarbetsrelaterat och senaste åren renoveringsrelaterat och nu Tindrarelaterat i sig.
 
Jag har aldrig nischat min blogg desto mer. Den har innehållit mycket vardaglig dokumentation och jag tycker det är fruktansvärt roligt att bläddra bakåt i arkivet. Tycker sjäv att jag har bättre språk och trevligare stämning här nu. Får jag skriva det svart på vitt?!? Kan ju dels bero på att folk tenderar haka upp sig och missförstå en så fruktansvärt då du försöker skriva av dig lite irritation. Så det är helt onödigt har jag konstaterat. Kör mest på med mitt och drar sällan upp sådana ämnen som blossat upp på bloggarna eller övriga sociala medier. Är inte ute efter sådan "uppmärksamhet". Fortsättnigsvis är det mest som dokumentation över mitt liv och vardagen, och så har det ju smugit sig in en hel del handarbete men det är ju en stor del av min vardag just nu. Undviker att skriva om jobb och sådant och försöker hålla det så där passligt privat. Läsarantalet varierar mellan 90 och över 200 per inlägg. Om det är något speciellt ni vill att jag skall skriva om måste ni ju slänga iväg en kommentar!
 
Nu en liten tillbakablick vad jag gjort på bloggens föedelsedag, om ni klickar på årtalet kommer ni till inlägget:
2010, startade jag upp med mitt första obligatoriska inlägg. Dagen efter hade jag tydligen utvecklingssamtal och personalfestplanering på G.
2011, hade jag börjat på vattengympa och var super ivrig samtidigt som jag packade upp i Bofinken.
2012, hade jag tydligen stickat lite fel. Skickade det till min mor på den tiden så hon fick reda upp det.
2013, dejourerade jag på Botniavasan och försökte komma på undanflykter till att skida den själv då jag var 30. (nåh, vi vet ju alla hur det gick...)
2014, den 9.2, jag hade tydligen varit på en helt fantastisk fest på min gamla jobbplats i Helsingfors.
2015, 12.2 hade jag tydligen varit på stickcafé. (faktiskt i fjol 10.2 var vi på ett tidigt UL och såg lilla apan i magen för första gången. Var så sjukt nervös då vi satt i väntrummet för jag trodde att jag var skengravid efter alla behandlingar. Det var den bästa dagen i våra liv och vi firade på café efteråt).
 
2016, sitter jag här i vårt halvrenoverade hus och är föräldraledig, oh den lyckan! Skall just få hemundervisning i ett program som tar emot anmälningar till simskolorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar