tisdag 5 januari 2016

Oförskämt bra


I söndags tog tålamodet slut då jag satt i soffan och ammade och lyssnade på barren som ramlade av vår gran. Bestämde där och då att nu åker den ut. Sen blev jag sugen på att slänga ut hela julen också, har aldrig tidigare hänt att jag tröttnat så fort. Kanske det beror på att jag varit hemma och hunnit njuta av den så mycket före. Och det är ju egentligen före jul då det är mest spänning och mys i luften också. I och med att granen åkte ut började julsakerna ryka, och sen började ommöbleringen och sen fortsatte vi rådda i alla rum tills det var kaos överallt och ungen vaknade. Någon dag då vi rett upp allt skall jag visa er vad vi flyttat runt. Men den viktigaste förändringen för min egen del var att jag fick en stol framför kaminen. Där kan jag sitta nu och njuta av värmen och elden och ha det oförskämt bra. Börjar bli en god vana redan! 

Och jag tänkte att så här borde det alltid vara, utvilade och pigga föräldrar som är glada och orkar göra saker hemma också. Att jag inte skall behöva lägga in en anhållan om att veden skall bäras in 3 veckor på förhand och sen om jag har tur kommer den in om 1 månad. Att inte däcka i soffan och bara fräsa åt varandra efter jobbdagen. En tjatar hela tiden och en annan blir arg. Tänk om man kunde klara sig på 2 dagar jobb per vecka och per person. Eller kortare dagar, så du hinner hem och orkar något här också. Så många hem och förhållanden som skulle vara lyckligare då.

Men nu, i mellandagarna, har vi alla haft det så oförskämt bra och som jag har njutit av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar