torsdag 3 december 2015

Jul i våra fönster

Som sig bör så kom julgardinerna, stjärnorna och ljusstakarna fram till lillajul. Faktiskt tjuvstartade jag lite i år och fick upp det mesta redan i början av veckan. Till köket har mamma sytt nya gardiner till mig, jag handlar och hon verkställer. Mycket bra deal enligt mig! Det kom omtag i samma fina tyg till storstugan.



I trappen blev det ett par gamla gardiner, men ny stjärna från CO. I Tindras rum hänger också ett nytt gardin som fina mamma sytt. Tyckte det var så fina gammaldags bilder och figurer på det. I vårt sovrum finns bara stjärnor, inga julgardiner. En megastor i fönstret på gaveln och en lika som i Tindras rum i fönstret mot vägen. Ingen bild därifrån för det ser ut som ett småbarnskaos där, råddigt värre. Nu är det bara att njuta av finheterna och vänta på att få ta in granen och plocka fram tomtarna. Men det blir nog först närmare jul. Och ja, vi saknar ena pluppen i ändan på gardinstången, den lär finnas någonstans i något uthus på vår gård. Kanske nästa jul finns den på plats...


Typen som hänger med har min faster sytt. Helt och hållet. Jag är så imponerad! Den är så fin! Den lär nog heta något speciellt men jag med mitt minne... Alltså att fotografera i detta "dagsljus" är ju inte det lättaste.

2 kommentarer:

  1. Tomten är en Tilda-tomte. Det passar ju bra: Tindra och Tilda! 😉
    Hälsn. faster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mamma sa nog vad den hette, men jag mindes inte :)

      Radera