fredag 11 december 2015

Jag försöker verkligen!

Försöker verkligen att hitta lite julstämning. Men vet ni då det har spillt ner vatten i ofrusen form från skyarna, det är så grått om dagarna att det aldrig blir riktigt ljus och det bara plaskar kring fötterna då man är ut och skuffar runt med vagnen så inte går det så riktigt bra inte! 
Jag har inte haft nå lust att lyssna på julradio, youtube:a mina favoritsånger eller läsa julsagor för Tindra. Till och med min pyssellust försvann, jag som hade upp så bra fart i början av december och hade så många fina idéer. Men i förrgår tog jag fram mina jul-CD:n, i dag kom några tomtar fram, jag bakar jultårtor (eller heter de julstjärnor, vad säger ni?!?) och dricker gott té jag fick av S. 
Jag har med långa tänder fått julkorten färdiga idag, har en hatkärlek till dem. Varje år är det lika "tungt och jobbigt" och omotiverande att börja med dem och varje år tänker jag att jag bara skall göra enkla och likadana åt alla. Men så tar jag fram pyssellådan och gräver till botten på den och sen går jag loco och det blir tjugo olika modeller.




På söndag skall vi dra till skogs och leta julgran. Så hoppas verkligen att lite julkänslor infinner sig sen. För vet ni, snart är julhelgen här på riktigt. Och det blir Tindras första jul. Hoppas på en fin och mysig sådan. Och vi skall få vakna upp i vårt hem för första gången på julaftonsmorgonen, mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar