tisdag 15 december 2015

Årets dörrkrans


Jag har länge haft den i tankarna men inte riktigt kommit till skott. Tror jag fick inspiration av Catarina och Christina på instagram eller bloggen, minns inte. Nå i söndags skulle det äntligen ske och jag skulle tillverka min första egna dörrkrans. Det här med att vara hemma på dagarna tar ju pysslandet till en helt ny nivå! (dock inte minnet, alltså det är helt otillförlitligt för tillfället)


En krans av styrox kläddes in med rött tyg för att inte lysa så vit. Här kunde jag ha spänt på tyget lite bättre eftersom det är ett som stretchar, alternativt limmat lite tätare för med alla kottarna blev det rätt så tungt så det "drar" lite. 
Sen limmade jag dit kottar i tre rader, slängde med lite granris och band en rosett med God Jul-band och sen var det bara att hänga upp den på dörren.



Min ursprungsidé innehöll en mer osymmetrisk krans med kottar som spärrar åt alla håll och sen en ljusslinga som lyser upp den så fint. Det blir dock inte alltid som jag tänkt, vilket är det fina med pyssel och hemgjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar