lördag 14 november 2015

Stickat kuddfodral




Det stickade kuddfodralet är nu klart och i användning. Det tog lite länge före jag fick ha sytt och virkat i hop det för jag kunde ju inte hålla mig då jag varit till Handarbetsaffären förra fredagen så jag var tvungen att göra en grej här emellan också, Men nu är det där i soffan. Har fritt komponerat det, lagt upp maskor och mätt för att det skulle passa på en 50x50cm kudde. Stickade 1v rätt, 4 räta och 4 aviga i 4 varv, 1 varv rätt osv på rundstickor. Hade ett mönster i tankarna jag skulle efterlikna, men hade tydligen inte studerat det tillräckligt noga för det blev inte alls så. Men inte gör det något. Vackert så här också!

Nu måste jag virka tunikan/klänningen klar före jag får börja på något nytt. Är tvungen att sätta lite gränser åt mig själv för jag har så mycket jag skulle vilja börja på och så lite av de större projekten som blir klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar