fredag 13 november 2015

Hej fredagen!

Äntligen är du här! Äntligen kommer far i huset hem igen. Äntligen blir familjen komplett igen! Äntligen måste allt svänga till det bättre!
Alltså, jag är så inte gjord för att klara mig ensam med hund och baby i ett hus på landet. Var är min lägenhet med hyresvärd, grannar och mitt i stan med gångavstånd till det mesta då jag behöver den?
Allt möjligt krånglar och trilskas då jag är ensam hem. Och jag blir bara ännu mer irriterad då jag inte klarar av att fixa det själv, hur svårt kan det liksom vara att få en jäkla musfälla att fungera, en utelampa bytt eller få låst dörren inifrån?!?? Nå tydligen alldeles överkurs för mig!
Sen har vår dator varit helt apdöd sen i måndags om kvällen och gudnåde att sladden och ingången skulle konekta så att den sku gå att ladda och starta upp igen. Och jag vet inte hur jag skall få foton till det här äpplet.

Men veckan började bra med shopping i dagarna två och nu kan jag snart lägga upp julbelysning inne i huset bara maken handlar lite sladdar och lampor. Mysigt! Bestämde nyss att veckan skall sluta bra också. Så he så!

2 kommentarer:

  1. Men som tur är bor du granne med dina föräldrar. De hjälper säkert om du är i nöd. Vilka grannar gör det i stan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis gör de det! Och de var nog båda här i flere omvarv på kvällarna då de är hemma.
      Det är mer nattetid i mörkret som jag ligger och målar upp det ena och det andra. Synd om du bott i såna hus där folk inte hjälper och ställer upp om det är kris eller fara. Jag har haft lyckan att bo i sådana hus både i Vasa och Helsingfors så jag har bara goda erfarenheter.

      Radera