söndag 29 november 2015

1:a advent

Första advent idag. Nedräkningen till julen börjar på riktigt och den absolut mysigaste tiden på året enligt mig inleds! Hösten har nog gått i en sällan skådad racer-takt. Nu blir det kalas varje veckoslut fram till själva julen. Tack gode gud att vi från och med i fjol tillbringar hela julen på ett och samma ställe och förflyttar "hejmani" först i mellandagarna. Då kan vi njuta i lugn och ro och umgås med familjen och inte vara tvungna att stressa vidare. Det där släpande ur och i, fram och tillbaka höll på att förstöra hela julen för mig.

I år skall jag ta tillvara varje ledig stund och njuta och mysa för allt vad jag är värd då jag är föräldraledig och hemma. Dricka glögg och elda ljus så det står härliga till! Kanske smyga ner lite choko också, har ju provätit nu i några dagar och det har inte varit helt katastrof...hoppas hoppas! Har alla mina julklappar under kontroll och nu är det bara eget pyssel kvar. Så himla skönt! 
Maken hämtade en gran dit ut idag och nu väntar jag bara på snön. För nog var det ju ack så trevligt de få dagar den berikade vår tillvaro här sist.



Denna typ, om något, är materiell lycka och kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar