måndag 19 oktober 2015

Ute på vår gård

Där har maken jobbat flitigt under sin faderskapsvecka. Den ena ladan som är i anslutning till fähuset för grisar är i så dåligt skick så vi beslöt att riva det. Det har sjunkit ner i bakre ändan och risken finns att en ordentlig höststorm far iväg med det. Så först gällde att tömma det på grejer, och det var inte lite grejer det kan jag säga! Som varje vrå i alla hus på vår tomt så är det fullt av flera generationers sparor. Plus att jag radade in flera kärror ved dit i vintras :)  Men nu är det tömt, plåttaket borttaget och pärttaket rivet. Tanken är sen att det skall komma ett biltak som förlängning på fähuset. Och det vill jag gärna ha så fort som möjligt så jag slipper skrapa rutor och borsta snö i vinter.

Gissa om jag har haft hjärtat i halsgropen då han klättrat på där ute på taket hela dagarna. Visserligen med säkerhetssele men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar