torsdag 29 oktober 2015

Tomten, hoppas du läser detta!

I och med flytten hit till huset så fick jag ju sorterat genom alla våra ägodelar. Mycket skräp men också sett över våra serviser och annat grejsimojsi som vi samlar på. Nu hoppas jag tomtarna läser detta och gärna fyller på i våra skåp. I det här skedet av livet uppskattar jag mer det som vi verkligen vill ha, och önskar, istället för en massa onödigt krafs som inte hör ihop med något eller passar till något. Behöver verkligen inte fler udda grejer att städa bort efter ett pliktskyldigt år i skåpet.
Från Pentik skulle vi behöva fler förrättstallrikar 21cm bild och fler djuptallrikar bild

 Från Marimekko skulle jag behöva två tekoppar till. Bild.





Från Iittala skulle jag behöva massor!
Kastehelmi lyktorna, lite murrigare färger till höstens och vinterns bruk. Gärna en sand bild, grön bild eller brun bild. Tycker de nya mer "ljusa och pastelliga" passar mer för vår- och sommarbruk. 



 Vi skulle behöva 4 st Essence skumvinsglas bild och 4 st Essence rödvinsglas bild.

Och vem kan nu leva utan den här alldeles underbara Lilla My-kannan?!? bild


Sen kommer vi ju till det där som jag egentligen inte behöver men så hemskt gärna skulle vilja ha. Hur fint skulle julbordet inte blir med en eller flera röda bild och vita Nappula ljusstakar, också från Iittala (skrev ju jag behövde massor därifrån). Eller guld och gröna till sommaren :)
och sist men inte minst samlarobjekten Mumin-tallrikar, fjolårets bild och årets bild. Eller kanske vår dotter kunde börja samla på dem i stället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar