lördag 17 oktober 2015

En första shoppingrunda

I går tyckte vi det var dags att ta med fröken på en första shoppingrunda. Så vi packade in oss i bilen och styrde kosan mot Vasa. Vi hade en ganska lång lista att beta av. Vid sådana här tillfällen då vi skall in och ut ur bilen ett flertal gånger skulle det ha varit ganska super ifall bilbarnstolen skulle ha passat på den där adaptern jag köpte till vagnshjulen. Men se nej det gjorde den inte, tycker Emmaljunga kunde ha en standardmodell där hehe. Så vi klymtade på med henne ur och i. Som tur är brås hon på sin far och sover ganska djupt. Så hela stadsresan gick riktigt bra! Tror det var tyngst för mor att vanka av och an i affärerna.

Jag hann ju shoppa lite till mig själv också. Har så länge sökt en poncho, eftersom min gamla är spårlöst försvunnen. Nu äntligen hittade jag en på Lindex som inte pickar så jättemycket och som var bra längd och färg. Skulle gärna ha en utan krage också, kanske nästa gång :) Och en ny höstkjol kom också med hem från KappAhl. Blir alltid kjol-, koft-, tjocka strumpbyxor- och stövelkär om hösten.




På Iittala outlet hittade jag massor att lägga upp på julklappslistan. Det som fick komma med hem denna gång var en förpackning med två Kivi-ljuslyktor, en klar och en mjölkig. Dem mös vi med i går på kvällen.

2 kommentarer:

  1. Men lilla gullfia! Va härligt om ni fick en bra stadsresa! ❤️ Fin poncho du hittat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det är bäst att stöka undan sånt mitt på dagen då hon sover lång pass konstatera vi :)

      Radera