söndag 2 augusti 2015

Pick-nicken som blev en flytt

I fredags, den sista juli, var det sju år sen vi var på pick-nick för allra första gången. Då hade vi Fia och Micke med oss som täckmantel. Men sen dess har vi klarat oss bra på egen hand att pick-nicka.

I år är det ju bråttom med både det ena och det andra. Så jag dukade upp pick-nicken på golvet vid bygget. I sovrummet, som var det mest städade. På en gympamatta.
Och maken hade fixat ben och lagt sängen på plats så vi tänkte köra en camping i skenet av levande ljus.





På lördag morgon konstaterade maken att han nu inte direkt orkar börja släpa våra sängkläder av och an över pissdiket så är det nu inte lika bra att vi bara börjar sova här så där på heltid nu.
WHAT?!? Plötsligt hade vår pick-nick och camping förvandlats till en flytt och jag bor numera här på Antell! Tänk att jag hann, jag hann nätt och jämt uppnå mitt mål med att flytta i juli! Hade helt gett upp hoppet och satsade stor på augusti istället, men ibland ler lyckan mot mig också :)

  
Kan ju inte direkt påstå att det är vackert och nyrenoverat i varje hörn...till vänster ser ni vad vi är tvungna att hoppa över då vi skall ta oss upp på övre våningen (förutom Freddi, han brukar oftast flytta på sig självmant). Till höger ser ni vad som möter oss då vi kommer in genom dörren. Golvet i storstugan var ännu i går så vått att det klibbade då vi gick på det, och kakelugnen började läcka vatten då vi skulle elda lite torkande värme åt oss. Inga uttag eller lampor finns på vinden. Men allt går. Det är ju bara tillfälligt. Vi jobbar på det hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar