söndag 9 augusti 2015

Hylla till barnkammaren

För 12 år sen då jag flyttade hemifrån och började studera gjorde min far en hylla till min studiebostad. Den här kombinerade mapp- och bokhyllan har sen dess följt mig till alla boställen utom Smedsgatan. I dag var det dag för en liten makeover före den togs in i barnkammaren.


Började med att slipa den lite för att rugga upp ytan.


Sen strök jag panellack med lite vitt i på den, lät den torka i solen, slipade ett varv till och strök ett andra varv på. 
Solen hann gå i moln före jag var klar men en liten skillnad syns ändå på mina före och efter bilder. 
Lite ljusare blev den och lite fick jag dolt alla mörka fläckar som kommit av mapparna.


Nu skall den bara hitta sin plats i barnkammaren och så får jag börja fylla den med sagoböcker och leksaker åt Lill-apan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar