måndag 17 augusti 2015

Ett hörn här och ett hörn där

Sakta men säkert blir det lite mer ordning i ett hörn här och ett hörn där. Har haft min syster här i två omvarv nu och rett upp grejer med mig. Samt flyttat stora delar från mor och far. Himmel vad skönt att det inte ligger och stressar längre! Och att jag fick hjälp med allt bärande och kånkande, har som sagt lite svårt med sådant just nu. Åtminstone protesterar kroppen och påstår det :) Syrran är som en effektiv virvelvind då hon drar fram. Önskar att genbanken kunde ha delat lite av det till mig också...men jag fick säkert något annat i stället. Hehe.
Och vilken skön känsla att bara slänga och sortera bort, och så mycket skit jag samlat på mig! Borde verkligen ha utrensning en gång per år.



Den här pjäsen börjar verkligen känna sig hemmastadd i huset också, och så har han börjat vakta det. Vilket nu inte alltid är så angenämt då han meddelar att det kommer någon på gården, eller längs vägen...Sover under sängen vår, gick jättebra det där med att han inte skulle få vara på vinden nå här heller. Ehe ehe. Något vi lyckats med är att hålla honom bort ur soffan i alla fall. Och det är skönt med tanke på babyn sen.
I kväll skall vi på den sista föräldraförberedelsekursen. Sen är det tydligen tänkt att vi skall vara klara och förberedda då. Gulp! Endast 5 veckor kvar till beräknat...

2 kommentarer:

  1. Skulle nog rekommendera att ni målar trappan, annars blir det tungstädat i längden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den skall nog inte lämna så som den är nu, med limrester och allt :)
      Men måla den kommer vi nog inte att göra eftersom jag är rädd den blir så hal då och den är både brant och smal.
      Tänker nog behålla träet så länge det känns bra.
      Tycker ändå det går helt ok att dammsuga den, kan inte säga den är tyngre än trägolvet i storstugan t.ex.

      Radera