onsdag 5 augusti 2015

En dag i min smak

Förutom att väckarklockan ringde 6.45 eftersom elektrikerna kom på besök idag, så har detta varit en dag helt i min smak!
Inledde med ett besök på rådgivningen. Fick lite uppvaknande då damen pratade om "så här i slutet av graviditeten" flera gånger. Hick, jag tänker ju den där förlossningen sååå långt i framtiden jag! Annars var allt bra.
 Svischade vidare till Jakobstad. Kom dit i god tid och hann gå via Lindex och Blossom och strosa lite först.
Hade bokat tid vid Cosmetique för lite själavård, en djuprengörande ansiktsbehandling. Allt förutom tömning av porerna (då rann tårarna på mig) var alldeles ljuvligt! Massage fick jag också. I bland är det så otroligt skönt att riktigt skämma bort sig själv med något. Rekommenderar stället varmt om ni någon gång vill unna er något. De har en bra förteckning på sin hemsida över vad de erbjuder för behandlingar om ni vill gå in och kika på förhand, KLICK, eller så går det också bra att ringa dit och fundera med dem.
Avslutade mitt besök på ett café. Satt på uteserveringen och njöt av solen som värmde så skönt.

Eftersom jag just bytt hudvårdsserie i sommar så köpte jag inget av det som de använde eller rekommenderade idag. Men de skrev ner allt där ifall jag vill ringa och kolla upp, besöker dem fler gånger eller vill köpa senare.
Det enda som kom med mig hem var ett serum som skall appliceras till natten. Huvudingrediensen är nypon och det skall verka främjande för mina fula ärr på kinderna. Efter de senaste årens alla hormonbehandlingar ser mitt ansikte ut som ett bombnedslag och jag skulle verkligen vilja få reducerat en del av ojämnheterna och fläckarna. Att det är utan tillsatser och skit känns ju också bra.
Skall ta före bilder och sen följa med för att se om det ljusar upp och reduceras något. Återkommer med recension närmare jul :)

Hann hem och slänga mig på soffan 10 min före maken kom. Slängde ut de sista täckmattorna och dammsög bort ännu mer byggdamm före vi for på föräldraförberedande kurs. Amning och babyvård stod på schemat. Nu skall jag slänga mig på soffan och se lite serier för att avsluta denna fina dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar