tisdag 25 augusti 2015

Babyförberedelser

I barnkammaren på vinden börjar det vara klart med förberedelserna.
Vi har skötbordet på plats, det har mommo köpt åt oss från Findit. Muminmobilen är utlånad av faster nr.3. Kläderna är sköljda och vikta i sina lådor. Blöjor och salvor inhandlade.
Hyllan är halvfull med böcker, skramlor och skallror som vi fått av vänner och familj, lite leksaker och ett pussel.
Plus mina egna kramisar och fotoböckerna :)



Vagnen har vi köpt begagnad, också via Findit. Det är en Emmaljunga årsmodell 2011 om jag inte minns helt fel. Det var något av det allra första vi köpte och vi hade inte ens berättat åt vänner och bekanta att vi väntade. Den är använd till ett barn tidigare och efter att mommo tvättat upp den blev den som ny. Vi har invigt den redan då vi var ut med våra systersöner före midsommar, tycker att den fungerar bra på våra småvägar här.



Baby-boken lär väl bli mest uppdaterad med första barnet kan jag tänka mig. Min egen mor sa att hon borde göra min klar snart också, jag är ju tvåan och har endast levt i 31 år ännu så vettja hon hinner :)
Den här har vi fått av moster och jag tycker den är superfin med alla de gamla härliga bilderna. Har mest kämpat med släktträdet hittills, jag min ologiska dam förstod inte alls hur det var uppbyggt så jag hittade på ett eget sätt att fylla i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar