fredag 17 juli 2015

Etiketter

Har gått igenom min blogg inlägg för inlägg 2014 och 2015 och satt etiketter på vissa inlägg. För att lättare kunna hitta och orientera. Sökte en gång ett recept jag visste jag hade här men kunde för mitt liv inte finna det och kom således på den briljanta idén med etiketter. Valde några på måfå, har ju ingen nischad blogg på det sättet så det blev lite av varje. De finns i högra kanten under Sökarkiv.

Mönster, hade inte så mycket att erbjuda där. Två gånger har någon frågat mönster av mig och jag har försökt skriva upp dem.

Recept, för att vara en som aldrig anser mig stå i köket eller vara det minsta intresserad av matlagning och bakning hade jag förvånansvärt många recept här! Har verkligen bara satt upp godingar så de är väl värda att testa ;) Både sött och salt finns.

Renoveringen, det var mest för egen del. Efter att datorn kraschat och vi förlorat alla foton ville jag snabbt kunna hitta de bilder som finns här åtminstone. Men kanske där finns något tips eller någon idé för den renoveringssugne ;) Och herregud ändå vad vi jobbat och slitit och hållit på med det stackars huset! Hade helt förträngt mycket av det (överlevnadsstrategi?!?) ! Så många tankar och idéer som ändrat längs vägen och nytt som växt fram. Finns så klart småsaker som påtar mig i ögat ännu men måste säga att nu då det börjar komma till slutskedet är jag mycket nöjd med de allra flesta val och lösningar vi gjort. Att vi kunnat vara så kloka och fiffiga redan första gången och i första huset! Vi skulle aldrig ha klarat av det så bra och så snabbt som vi gjort utan alla hjälp som vi fått av familjerna. Det är nog inte många veckoslut under detta 1½ åren som vi varit ensamma där. Hoppas alla är lika pigga och ivriga om några år då vi skall renovera andra halvan av huset ;)

Stickat, alltid kul att se vad jag gjort under åren. Konstaterade att jag har ju hunnit med massor av alster, många vet jag inte ens om de använts men jag hoppas ju det! Problemet är bara att jag borde ha bokfört vad jag gjort till vem också (förutom tröjorna, de allra flesta har gått till Prärien konstaterade jag *blinkvink*). Många små murur har åkt iväg åt alla väderstreck men jag minns inte riktigt vem som fått vad. Känner ni er träffade kan ni ju hojta till här (eller sätt ett meddelande) vad ni fått så får jag fixa en lista för mig själv. Tror dock att det börjar tasmas av på mini-fronten snart i vårt kamratgäng så får börja koncentrera mig på större saker.

Virkat, har inte varit lika bra kompis med virknålen som med stickorna. Men en del Amigurumin, Converse och smågrejer har det blivit ändå.


Är det ännu något som ni tycker jag borde lägga etikett på? Som ni snabbt vill söka efter då ni snurrar runt och halkar in på olika bloggar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar