tisdag 30 juni 2015

Målat hallen och korridoren

I dag var det äntligen dags att måla hallen och korridoren på vinden. Hade ju sen länge bestämt mig att smeta Kalklitir på väggarna. Efter mitt lite misslyckade försök på muren så bad jag grannfrun om hjälp denna gång. Hon har ju målat med det tidigare och det blev superbt! Sin lilla hjälpreda hade hon också med sig. Och nu är jag så kär i mina väggar att jag kunde stirra på dem i all oändlighet!








Vi målade med Sage, den går i en grön nyans och gifte sig fint med både golvet och tapeterna. Två påsar blandade vi till och det räckte bra till alla väggar. Jag smetade lite för tjockt där i början och fick in rätta touchen först till sista väggen. Övning ger färdighet, vi experimenterade till det lite sen för att få lite mer struktur i det hela. Är så supernöjd!!


Vill ni se mer bilder från dagen får ni klicka in er till Linda. Vi har köpt våra Kalklitir-påsar hos Aveo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar