fredag 5 juni 2015

En Umeå-kryssning

 Mitt på en torsdag. 
Med dessa två pinglor.
Hög sjögång och blåsigt väder.
En toppendag fylld med snattrande och ätande.

 Skulle ju inte shoppa något före vi flyttat in och jag har bott in mig och känt efter vad jag vill ha för färger och stil och grejs.
Nå servetter behöver en ju alltid.
Doftljus kan en inte ha för många av.
Från Lagerhaus.

 Fyra långskaftade skedar är fler än tre vykort.
Också från Lagerhaus.

Och så råkade jag kanske köpa två par skor TILL.
De beigea känner jag redan hur skavsåren kommer att hopas på hälen och kring tårna före de är inkörda. Sen hoppas jag innerligt att de blir ett par bra preggo-skor för svällande sommarheta fötter.
De blåa provgick jag från bussen till båten och fick fruktansvärt ont i tårna och under hålfoten av.
Mina fötter och plattisar kommer helt enkelt inte överens nästan över huvud taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar