lördag 16 maj 2015

Min kakelugn!


Den är klar! Äntligen!
Så fin så fin står den där i storstugan.
Det är en Warmauuni och den är köpt på Spishuset i Vasa.
Inbillar mig att den skall knastra och värma skönt varje dag. Åtminstone nästa vinter då jag är hemma skall det eldas varje dag! Hoppas på en vargvinter.
Nu måste vi bara vänta till juni så kan vi börja elda in den. Hoppas på kallt väder fram till midsommar, hehe.


Det tar sig på kökssidan. Det här är väggen där köksinredningen skall komma.
Från vänster fram till röda eluttaget skall ett vitrinskåp komma. Sen blir det bänkyta till höger sida om fönstret, där följer diskho, diskmaskin med plåt ovanpå och övre skåp.
Under Sixtran-lampan är det tänkt att det skall komma två små hyllor att ha mina Pentik-burkar på.


Min maken har, efter mycket om och men, äntligen fått sin leksak. I fredags var han och hämtade den. 
Jag invigde den idag. 
Är väl inte så där jätteimponerad av den, än. Kan ju tänkas att jag ändrar mig. Men den beredde mig absolut ingen större glädje i kategorin klippa gräs än en vanligt klippare gör. Tyckte dessutom den var lite opraktisk med tanke på att man inte slipper så nära träd och buskar med den så vi hamnar ändå att gå över gårdsplanen med den andra sen. Men en riktig kvinna kan ju ändra sig, så kanske det också blir bra med tiden. Kanske det går att lägga på kontot "det blir helt annorlunda då ni flyttar in sen", då när det magiska skall hända och ske. Börjar vara trångt där nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar