måndag 11 maj 2015

Måndagsregn

Lite grått och regnigt blev det denna måndag också. Lika så bra då en aldrig hinner vara ute, eller vända näsan mot solen. Tider, klockslag, deadlines, bokningar. Det ramlar in nu. Och jag försöker säga nej. Vänligt men bestämt. Och försöker påminna mig själv om att jag inte behöver vara överallt hela tiden och ha koll på allt varje sekund. Det finns faktiskt andra människor här i världen som klarar av att ordna, fixa, ta hand om och - ansvar för saker. Men så utan att hjärnan hinner samarbeta med truten så är tungan och stämbanden där och artikulerar ihop något och blandar in mig i saken. 
Det är kanske en av de saker jag måste jobba hårdast med hos mig själv. Släppa lite. Ge över. Delegera är jag hemskt dålig på, men jag har blivit bättre! Ack vad jag övat det senaste halvåret :)
Och naturligtvis finns alla saker där som inte går att tacka nej till, våren är ju så i mitt yrke. Men som med precis allt annat så är det ju övergående. Snart är det midsommar och då stänger vi ner och knäpper av några veckor. Då skall jag garvidisera från morgon till kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar