måndag 25 maj 2015

Åkpåsen så långt

 Nu har jag gjort mitt.
Bara farmors och fasters jobb kvar med innehållet.
Inte det levande innehållet, det står jag också för.
Men det andra innehållet, stoppningen.
 Jag passade på att inhandla Drops Big Merino då de hade rea på ullgarn i maj månad.
Som utgång använde jag ett mönster där det skulle vara det allra tunnaste babygarnet och ett helt annat mönster med flätor och grejer. Så det blev en del pusslande med maskantal och passning. Så egentligen var det bara längderna jag fick därifrån, hehe. Då den sen skulle monteras fick den en liten skönhetsrynka.

Men nu är det bara knapparna kvar så får den åka norrut.

5 kommentarer:

  1. Söta göte - hur kommer man ens på att sticka en åkpåse :D :D Du har nog ärvt nån gen som jag inte har! :D // Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå jag tyckte Lill-apan kunde få något som jag inte gjort åt nån annan :)
      Ja men sen tog ju du alla husmorsgenerna ;) jag kunde gott ha haft en nu då jag får egen gård och hushåll.

      Radera
  2. Men fin är den. Verkligen! // Lina

    SvaraRadera
  3. Visst är dom inte fina! Det var ju en sån jag skulle göra, men hittade inte mönstret! Nu när det redan är en del 80 nummers kläder igång, ja sidu då passade det att dyka åpp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstås. Det är typiskt att det skall gå så.
      Kanske du får användning av det fler gånger ändå.

      Radera