måndag 9 mars 2015

Att tappa gnistan

Jag var så hårt på gång med min Islandströja. Skulle sticka den klart förra veckan som överraskning åt maken medan han var i Tammerfors på kurs några dagar. Det började med att vita garnet tog slut så jag hann inte avsluta. Sen fick han ändå pröva den då han kom hem och så är den alldeles för liten kring armhålorna. Så nu måste jag riva upp hela oket och delar av ärmarna och nedre stycket och vidga och räkna och tänka så mycket själv för att få mönstret att gå ihop i oket sen. Jag avskyr att riva upp!! Plocka 200 maskor som revar och ramlar sen. Så nu har jag helt tappat lusten och motivationen med den. Försöker överlägga med mig själv att det går ju mot varmare tider nu så kanske den får vänta till hösten. För den ligger där i brasrummet och stirrar på mig varje dag...


Yyyyl, yyyyl, yyyyyl!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar