söndag 25 januari 2015

Mamma Mia vilket dygn!

I fredags for Vörå, Korsholm, Vasa och Malax LF ut på äventyr. I bussen ner till huvudstaden stickade jag ett backstycke, tycker själv att färgerna är alldeles ljuvliga!

Väl framme checkade vi snabbt in på Marski och vandrade sedan iväg till Ostrobothnia. Kändes som att komma hem, att äntligen få återvända till staden. På Ostrobothnia fick vi njuta av en god salladsbuffé och välkylt vin. Sen var det dags att bli underhållna av KAJ. Det var deras absolut bästa show jag sett hittills! Killarna bjöd på sig så till den milda grad att de själva kom av sig mitt i en låt. Skrattade så tårarna rann och jag fick håll i sidan! Klappade händerna så de blev knallröda och stod och shejkade, nästan så en kunde ha klättrat upp på bordet och diggat :)  Tänk, att få se dem uppträda live i sina gamla hoods nuförtiden. I huvudstaden! Och lite stolthet ligger det i att de kommer från ens hemtrakter.



Efter en jättegod hotellfrukost på lördagen var det dags att gå på dejt med fina Johanna. Timmen var alldeles för kort och snart var det dags att traska över till Svenskis. Vi skulle nämligen se på Mamma Mia. Det var den absolut bästa musikalen jag sett på länge. Dels visste jag ju hur den skulle sluta så jag fick helt och hållet koncentrera mig på sångerna, feelisen, skådespelet, aktörerna och deras ansiktsuttryck som var otroligt bra och surfarnas nakna överkroppar, hehe. Om ni inte sett den så skall ni verkligen ta första bästa möjlighet eller tillfälle som dyker upp och se den!!!!! Roligt var också att de skrivit om den till finlandssvenska så Vasa och Sibbo-vargen fick vara med på ett hörn. Jag satt med gåshus på armarna och tårar i ögonen, så bra var den och så mycket njöt jag. Alldeles alldeles ljuvlig!

Genast efter föreställningen styrde bussen hem igen och ett av de bästa dygnen i livet gick till historien. Önskar jag snart får återvända så man hinner göra stan lite också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar