torsdag 15 januari 2015

Årets första stickcafé

Det var i går. 
Bekanta ansikten dök upp och vi pratade bort ett par timmar medan vi handarbetade.

Nästa tillfälle v.5, hålls TORSDAG 29 januari på Vörå Handarbetsaffär kl.18.30.
Från och med v.7 återgår vi till onsdagar och Norrvalla.
Kom gärna med i vårt trevliga stick-gäng!

 En Tony Irving-sjal.
Vet inte varför den kallas så, men alltså vilka ljuvliga färger!

Håltröjan min.
Själv blev jag äntligen klar med sista ärmen till min håliga tröja. Det blev nu så eländigt med garnet till den så min ursprungsplan att ha den på julhelgen gick om intet. Men nu, nu börjar det vara nära. Fick lite hjälp med garn-krisen från den lokala handarbetsaffären, så förhoppningsvis syns det inte så bra sen då den är monterad. 
Kärleksknutar.
Man skall ju ta tillfällen i akt och lära sig något nytt också. Kärleksknutar lärde jag mig virka i går, tänkte mig en sjal av dem och mitt gråa garn med silverglitter. Eller kanske man borde ha enfärgat garn så de kommer fram bättre?! Måste testa mig fram. Fick i alla fall tips om ett mönster hos Knappmakerskan.
Åh, nu har jag mycket inspiration och motivation igen.
Hoppas helgen ger möjlighet till många stickvarv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar